Modelové verze - Brouk
Type 83
Necelých 300 kusů, vyrobených pro německou poštu, nemocnice, či interní účely automobilky. Type 83 měl "useklou" zadní část, místo které se montovala krabicová nástavba, či hák pro zapojení přívěsu. Tyto kusy se nikdy nedostaly mezi "obyčejné lidi" a Type 83 brzy nahradil pokročilejší vůz - Type 147 Fridolin.
Jeans edice
Speciální edice, představená roku 1973. Od klasických Brouků se zvenčí téměř nelišil - měl pouze černé nárazníky (které bývaly standardně stříbrné) a pruhy s nápisy "Jeans" na karoserii. Změny se tak týkaly především interiéru, který byl z džínového materiálu. Během let se tato edice vyráběla ještě několikrát.
Policejní VW 18
Verze pro policii, upravená karosárnou Hebmuller, která se obešla bez dveří. Vůz se vyráběl se kolem roku 1949 a měl plátěnou skládací střechu, přídavné plátěné kryty (místo dveří) a celkem vzniklo kolem 400 kusů (přesný počet není znám).
Herbie
Brouk z filmu "The Love Bug" (Můj auťák Brouk). Herbie je založen na Broukovi v Deluxe vybávě a pro potřeby filmu se vyrobilo celkem 7 kusů, každý pro jiné druhy záběrů.
Automobil měl motor z Porsche 356 (1600 cc twin Solex), stejně jako brzdy + dalších pár designových úprav, včetně typické bílé barvy a závodních pruhů. Herbie dosahoval rychlosti až 185 km/h!
Wolfsburg Edition
Limitovaná edice z roku 1979. Vůz byl poháněn 1600 cc motorem se 4-stupňovou manuální převodovkou. Disponoval autorádiem, bezpečnostními pásy (!), upraveným čalouněním interiéru a novými koly. Na vozu se nachází několik emblémů Wolfsburgu.
4-Door Taxi
V roce 1952 firma Rometsch (a později i firma Messerschmidt) představila čtyřdveřovou verzi Brouka s rozvorem prodlouženým o 180mm a celkovou délkou 4250 mm. Automobil byl určený především pro západoberlínskou taxislužbu, měl tenké střední sloupky pro pohodlné nastupování a vyrobilo se jej pouze cca 30 kusů, z nichž asi jediný dochovaný exemplář je dnes ve wolfsburgském muzeu.
Jolly
Prototyp plážového Brouka, představený firmou Karmann v roce 1960. Tento Brouk měl otevřenou karoserii, proutěná sedadla a lehkou baldachýnovou střechu, která měla bránit cestující proti ostrým slunečním paprskům, ale rozhodně ne dešti.
GSR Classic
Roku 1972 Volkswagen představil sportovní verzi (GSR je zkratka pro Gelb Schwarzer Renner, anglicky Yellow Black Racer, v češtine Žluto-Černý Závodník), založenou na klasickém Broukovi 1303 S.
Vůz dostal 15-ti palcová kola, upravené brzdy a odpružení McPherson. Uvnitř se nacházely sportovnější sedačky a upravený volant. Za příplatek byly k mání takové vymoženosti, jako třeba, hodiny, rádio, nebo bezpečnostní pásy! Pod kapotou moc změn nebylo. Beetle GSR pracoval s 1.6 l vzduchem-chlazeným motorem o výkonu 50 koňských sil a dosahoval maximální rychlosti 81 km/h. Celkem se vyrobilo 3 500 kusů.
Last Edition (Última Edicion)
Poslední edice klasického Brouka, kterého mexická továrna vyráběla až do roku 2003. Těchto posledních 3 000 kusů se také prodávalo pod názvem "VW Sedan," nebo "Vochito" (což je čistě smyšlený výraz, odvozený od slova Volkswagen). Vůz měl 1200 cc motor a byl dostupný ve stříbrné, nebo světle modré barvě. Touto edicí definitivně skončila produkce Brouka.